Hemlängtan

Nu har jag redan överträffat migsjälv i och med detta innlägg =) trodde faktiskt inte jag skulle skriva hela 2st =P
Idag har jag jobbat är så grymt trött i fötterna, börjar bli lite less på att gå överhuvudtaget. Jag tycker om att klaga, för er som inte redan viste =P För övrigt så har jag mest slappat och försökt komma närmare slutet på ett broderi som skall vara klart innan jul  =)

Pratade med syster i Jämtland idag... Jag vill hem! saknar norrland... 

Fejen så sjong ma att JAMTLAND DE E LANNE VÅRT!
I tusen år ha ma hadd'e, håll'e därför hårt.
Ler ta den friheit som fedran ein gång at oss ga!
Hen ske ma lava å minnes allt, som fedran oss sa.

(Jämtlandssången)     ←mycket bra länk för er icke jämtar =P



Lite jamte patriot (surjämte) måste jag ju visa att jag è trotts att jag e lite klyktattare också =P  Syns det måntro?

Jag ville bli fotomodell när jag va liten! märks det? =P

La in fina länkar där som jag hoppas fungerar, efterssom ingen "här nere" kommer förstå vad jag skrivit. ;oD 


Har funderat lite på mitt blogg försök under tiden jag skrivit detta och kommer fram till att även om jag fortsätter skriva så kommer det nog bli rätt så tråkigt att läsa. Så jag satsa helhjärtat på att lägga ut roliga bilder istället så kanske intresset att läsa min blogg finns kvar trotts det som står!
Så jag lägger in bild på min saknade gulliplutt Loke och syrrans Herkules förståss. Tänk om lilla Loke kunde vara lika söt nu som när han va liten... =P

  


Nu ska jag umgås lite med syrran o barnen, Hon e barnvakt idag och jag tänkte så att har hon ändå två att ta hand om så märker hon knappt en tredje =P
Så nu övergår jag till poppcorn och försök till mer broderiande =)

Kommentarer
Postat av: Siljeåsaran

Hoppas ni har det bra. Här är det lika svart och snöfritt som i södern, så du behöver inte vara avundsjuk på nåt ev. vinterväder i alla fall. Hälsa lillebror. Kramar Linda

2008-11-08 @ 20:07:10
Postat av: Anders

Va snäll du är me sörlänningarna så dom får förklarings-länkar å allt. =P

2008-11-09 @ 09:11:35
Postat av: G

ha ha ha.. vad plutti herc ser ut brevid sonen.. ; ) hi hi



Vad bra med länkarna.. jag visste inte allt det där om surjämtar ; ) Men jag är ju klyktattare jag med så... ; )

2008-11-09 @ 10:51:57
URL: http://headintheclouds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0